Poznaj historię Pani Kamili Cymerys: księgowej, która zyskała zadowolenie klientów… i więcej godzin do odpoczynku. Sprawdź, jak Scanye pomaga jej w codziennej pracy.

Ręczne księgowanie i wizyty klientów: dwa główne problemy w pracy księgowego

Jak zaznacza nasza rozmówczyni, głównym problemem w pracy w księgowości były nadgodziny. 

Biuro rachunkowe pani Kamili Cymerys działa od 2012 roku. Zanim wprowadziła Scanye, często pracowała nawet do 22:00. Stały za tym dwie główne przeszkody. 

Czym są spowodowane nadgodziny w biurze rachunkowym?

  • ręcznym księgowaniem,
  • wizytami klientów.

Dużą przeszkodą według p. Kamili było “żmudne klepanie” faktur. 

Jako przykład obrazujący długość tych działań, podaje jednego z klientów, który co miesiąc przynosił ok. 300 faktur kosztowych:

"Wprowadzenie dokumentów bez pomyłek i wklepanie ich do programu zajmowało 2-3 dni, siedząc ciągiem po 8 godzin."

Drugim problemem były rozpraszające telefony i wizyty klientów. Telefony z nagłą prośbą o przesłanie faktury rozbijały jej dzień pracy i zdarzały się codziennie.

Jest to częsta sytuacja, która może doprowadzić do wypalenia zawodowego nawet księgowych z największą pasją do zawodu.

Niestety księgowi często myślą, że właśnie tak powinna wyglądać ich praca.

Poznaj Bezproblemową Księgowość.

Nasz specjalista skontaktuje się z Tobą i pokaże, jak możesz polepszyć pracę w biurze rachunkowym.

Odbierz bezpłatne szkolenie

Jeden z naszych specjalistów zadzwonił z ofertą. Pani Kamila, po przedstawieniu możliwości programu, była zainteresowana Bezproblemową Księgowością Scanye. Zdecydowała się na przetestowanie programu.

Czy wprowadzenie Scanye było trudne?

Pani Kamila przyznaje, że początki wymagały nauki. Program jednak okazał się zrozumiały zarówno dla niej, jak i jej współpracowniczki. 

Dużym plusem okazało się wsparcie zespołu Scanye, który pomagał z każdym problemem.

Nasi specjaliści wspierają księgowych przez cały czas korzystania z programu. Jesteśmy do dyspozycji na czacie w programie, mailowo oraz telefonicznie. Nasza pomoc nie kończy się po wprowadzeniu użytkownika do korzystania ze Scanye. 

Księgowość się automatyzuje. Właścicielce biura zależało na tym, żeby nie zostać w tyle. Widziała, że czas włożony w naukę obsługi Scanye, zwróci się później w postaci szybkiego księgowania i innych dodatkowych opcji.

Jak pokonać nadgodziny w biurze rachunkowym?

To pewne: Scanye ułatwia codzienną pracę księgowych. 

Jak wygląda praca po wprowadzeniu Scanye? Jest bardziej wydajna i pozbawiona nadgodzin. Kontakt z klientami nie zajmuje już tak wiele czasu. 

Praca w biurze księgowym zawsze od 10 do 20 dnia miesiąca jest wymagająca. Pomimo tego, pani Kamili udało się zyskać czas dla siebie i swojej rodziny. 

Przyznaje, że księgowanie faktur odbywa się o wiele szybciej. Dużym plusem jest dla niej “inteligencja programu”, czyli zapamiętywanie przez program działań użytkownika, np. automatyczne przypisywanie kategorii do danego podmiotu z nr. NIP.

Przed wprowadzeniem Scanye w przypadku klienta, który dostarczał ok. 300 faktur, pani Kamila księgowała je zwykle przez 2-3 dni poświęcając na to cały, ośmiogodzinny dzień pracy. 

Po wprowadzaniu Scanye, pani Kamila księguje go w jeden dzień. Jej praca polega teraz tylko na:

  1. ułożeniu faktur do skanowania, 
  2. zeskanowania ich do Scanye, 
  3. sprawdzenia poprawności danych,
  4. przerzucenia faktur do Optimy,
  5. przygotowania JPK.

Zapytana o najbardziej przydatną opcję programu, nie potrafiła wybrać tylko jednej. Najlepszą (i najmilszą dla nas!) opinią jest zdanie wypowiedziane przez Panią Kamilę w trakcie rozmowy:

“Ja jestem zakochana w tym programie! Poprawił się mój komfort życia i zaczęłam normalnie chodzić spać.”

Więcej czasu dla siebie w księgowości? To możliwe.

Nowy rodzaj kontaktu z przedsiębiorcami

Jednym z największych ułatwień jest brak telefonów od klientów. Księgowy otrzymuje Panel Klienta razem z programem. 

Jest to darmowe miejsce dla przedsiębiorców, w którym mogą:

  • sprawdzić, które faktury zostały zaksięgowane,
  • wysłać skany faktur automatycznie do księgowej,
  • pobrać potrzebną fakturę.

Podczas rozmowy pani Kamila z dużą ulgą stwierdziła, że telefony nie zdarzają się już tylko w wyjątkowych, krytycznych sytuacjach, a klienci są zadowoleni z Panelu.

Scanye – przydatne dla księgowych i przedsiębiorców

Niestety praca w księgowości może być czasami frustrująca nawet dla największych pasjonatów. Jej specyfika i uzależnienie od czynników zewnętrznych (dostawa faktur, telefony do biura, zmieniające się przepisy) wymagają cierpliwości i siły.

Nasz program pomógł pani Kamili w odzyskaniu czasu dla siebie. Oprócz szybkiego i bezproblemowego księgowania, zdobyła zaufanie przedsiębiorców i zwiększyła ich komfort.

Udowodniła, że praca w księgowości nie musi wyglądać tak, jak kiedyś. Warto korzystać z rozwiązań opracowanych przez specjalistów z dziedziny programowania i wprowadzić prostą automatyzację w swoim biurze.

Sprawdź, czy Scanye jest dla Ciebie.

Odbierz darmowe szkolenie.

Zobacz już teraz