Dla naszej rozmówczyni liczy się coś więcej niż zbilansowane księgi. Pragnęła narzędzia, które zbliży ją do Klientów, ułatwi komunikację i sprawi, że ich dane będą bezpieczne jak w banku. Scanye okazało się być tym, co pozwoliło jej nie tylko śledzić cyfry, ale budować trwałe relacje oparte na zaufaniu.
A jaki był największy problem? Zdecydowanie relacje z Klientami. Jak sama mówi były dni, kiedy czuła się jak w call center, bo jeden telefon z pytaniami gonił drugi. Starała się jednak wyraźnie stawiać granice i uprzedzać, w które dni trudno jej będzie odebrać.
Przedsiębiorca nie musi znać przepisów, od tego ma mnie
mówi nasza bohaterka i kontynuuje:
Jego zadaniem jest prowadzenie biznesu, moim – odpowiednia interpretacja ustaw i rozporządzeń i trochę prowadzenie Klienta za rękę. Musi ufać mi na tyle, by zadzwonić do mnie przed podjęciem trudnych decyzji, zamiast zlecać odkręcanie problemów po fakcie. A ja chcę mu dać pewność, że nie będzie problemu z kontaktem
Dlatego właśnie ta potrzeba usprawnienia kontaktu była jednym z impulsów, by poszukać odpowiednich rozwiązań. Nowoczesna księgowość to zdecydowanie styl pracy Joanny.
Social media, Internet, komunikatory to dziś nieodłączna część naszego życia prywatnego, a często również pracy. Dzięki nim jesteśmy na bieżąco z wieloma rzeczami i z wieloma osobami. Ja bardzo nie lubię stać w miejscu, jestem maniakiem nauki, codziennie wyszukuję coś nowego. Dlatego też doceniam narzędzia, które pozwalają mi lepiej i sprawniej pracować i komunikować się z Klientami, zwłaszcza w czasie pandemii
Chociaż teraz nasza Księgowa czerpie pełnymi garściami z opcji dostępnych w Scanye i nowoczesna księgowość to to, co lubi najbardziej, przyznaje, że początki nie były tak różowe. Zapoznanie się z programem, ustawienie odpowiednich schematów czy znalezienie rozwiązań idealnych dla siebie wymagało nieco czasu i wysiłku. Spostrzeżenia Pani Joanny potwierdza inna Scanyeowa Księgowa – Dominika. Ale finalnie obie są zdania, że zdecydowanie warto się przełamać.
-Scanye wpisuje się w nowoczesne trendy, nie ogranicza, a wręcz poszerza horyzonty. Dzięki programowi pracuję znacznie szybciej, samo sprawdzenie poprawności danych zajmuje dosłownie chwilę. Komunikator i komentarze zapewniają mi stały kontakt z Klientami. Wiem, że czują się wyjątkowi i zaopiekowani, a ja mogę poświęcić im odpowiednią ilość czasu i budować relacje oparte na zaufaniu i lojalności – podkreśla Joanna.
Zaoszczędzone godziny Joanna przeznacza na swoją pasję, czyli na… księgowość. Zwłaszcza w dobie zmian przepisów i ciągłych problemów z interpretacją kolejnych rozporządzeń, głód wiedzy, jaki odczuwa nasza bohaterka, może mieć nieoczekiwany finał.
Z księgowością związana jest od 20 lat. W tym czasie pracowała w różnych firmach, zajmowała się zarówno obsługą dużych spółek akcyjnych, jak i jednoosobowych działalności gospodarczych. Kiedy zdecydowała się na otwarcie własnego Biura Usług Rachunkowych FIT PODATKI, przedsiębiorcy przyszli do niej właściwie sami.
Bardzo lubię swoją pracę i Klienci chyba to czują – wyjaśnia Joanna – Większość z nich jest ze mną od lat – z moich usług zrezygnował tylko jeden klient, zmuszony do zamknięcia swojej działalności. Reszta trwa mimo zmian w przepisach, a nawet moich podwyżek – dodaje ze śmiechem Księgowa.


Widzę, że moi Klienci są mocno zdezorientowani. Ale nie ma się czemu dziwić, skoro nawet wśród księgowych ile osób, tyle opinii. Staram się nie tylko ciągle gromadzić i poszerzać swoją wiedzę, ale też przekazywać ją dalej. Lubię dzielić się z kimś zdobytymi informacjami, wskazywać drogę i szukać rozwiązań. To trochę taka moja misja – wyjaśnia pani Joanna. – Chcę wychodzić poza schematy i przy okazji pomagać ludziom. Dlatego zainteresowałam się TikTokiem i chcę spróbować swoich sił właśnie na tej platformie.

„Czy Klienci mają obawy? Oczywiście. Na początku często słyszę, że ktoś sobie nie poradzi, że to nie dla niego. Ale kiedy wspólnie przechodzimy przez instalację aplikacji i pierwsze przesyłanie faktur, okazuje się, że jest to proste i intuicyjne dla większości osób. Klienci nie mają problemu z bieżącym wysyłaniem faktur, ja dostaję je na czas, a dodatkowo oboje mamy kopie plików, więc nie trzeba obawiać się zagubienia dokumentów. Same plusy„
- Joanna Kępka
Biuro Usług Rachunkowych FIT PODATKI
Wdrożenie Scanye okazało się być przełomowym momentem dla Jej Biura Rachunkowego. Razem z całym zespołem podjęli wyzwanie, a ich Klienci szybko docenili prostotę i intuicyjność nowego systemu. Nasza bohaterka uważa, że to początek nowej ery w komunikacji i zarządzaniu dokumentami.
Jak zaznacza nowe technologie pozwalają zaoszczędzić czas – nie tylko Jej, ale też Klientom. Nie trzeba zbierać, skanować, ani przywozić dokumentów. Wystarczy zrobić zdjęcie i przesłać je za pośrednictwem aplikacji. Wszystko w idealnym dla Klienta miejscu i czasie, bo nawet zdjęcia przesłane w środku nocy trafią do Księgowej. Jednak mimo wszystkich plusów, niektórzy wciąż podchodzą do nowinek technologicznych z rezerwą.
Po wdrożeniu Scanye, Joanna i jej biuro FIT PODATKI zauważyły znaczącą poprawę w kilku kluczowych obszarach:
