Niektórym wydaje się, że marketing Biura Rachunkowego to zbędne zadanie, którego nie warto dorzucać do i tak już długiej listy rzeczy do zrobienia. Ale goście naszych webinarów z cyklu Okiem Księgowej, Ewelina Dziedzic, właścicielka Biura Rachunkowego Simply Accounting oraz Michał Smagała, Head of Marketing Scanye udowadniają, że jest wręcz przeciwnie. I podpowiadają jak skutecznie zaprezentować swoje usługi w social mediach.
Pani Ewelina zajmuje się rachunkowością od 9 lat. Od 2 z powodzeniem prowadzi profile w mediach społecznościowych – na Facebooku, Instagramie i LinkedIn. Postanowiliśmy zapytać ją skąd pomysł na tego typu działania, od czego najlepiej zacząć i jak znaleźć czas na marketing w Biurze Rachunkowym. Michała Smagałę, praktyka marketingu z wieloletnim doświadczeniem w branży poprosiliśmy natomiast o kilka podpowiedzi dla osób, które nie czują się pewnie w branży reklamowej. Oto ich przepis na promocyjny sukces.
Po co marketing w Biurze Rachunkowym?
Wśród kryteriów wyboru Biura Rachunkowego obok ceny czy poleceń znajomych, coraz częściej pojawiają się również elektroniczny obieg dokumentów, możliwość zdalnego przesyłania dokumentów czy opcje ułatwiające kontakt z Księgową czy Księgowym.
Dlatego warto pokazywać się w mediach społecznościowych. Kreować siebie jako branżowego eksperta lub ekspertkę, od początku dawać jasny sygnał, że Twoi Klienci mogą liczyć na nowoczesne podejście i kontakt z osobą merytoryczną, która jest na bieżąco ze wszystkimi zmianami w przepisach. No i wyróżnić się na tle konkurencji. Wszystko to może zaprezentować Twój profil na Facebooku, Instagramie czy LinkedIn.
Jak znaleźć czas na marketing w Biurze Rachunkowym?
Na co dzień trudno znaleźć czas na podstawowe obowiązki, skąd więc brać dodatkowy czas na marketing? Najłatwiej zrobić to traktując zadania związane z reklamą jako kolejny temat do zamknięcia: zapisać w kalendarzu, zarezerwować luźniejszy dzień w miesiącu i poświęcić go na tworzenie i planowanie postów. Dzięki odpowiednim narzędziom wpisy same pojawią się na profilach w zaplanowanym przez nas dniu i o określonej godzinie.
Od czego zacząć?
Podstawa podstaw to strona internetowa, wizytówka w Google i odpowiednio uzupełnione profile w mediach społecznościowych. Na początek zacznij od tego, w którym czujesz się najlepiej. Znasz Facebooka jak własną kieszeń? Swórz fanpage! Wolisz spędzać czas na Instagramie? Zacznij od robienia rolek! A może chcesz trafić w środowisko mocno biznesowe? Postaw na LinkedIn! Popracuj z nimi, odkryj wszystkie możliwości i opcje, a potem dołączaj do swojej kolekcji nowe kanały komunikacji.
Nie czujesz się zbyt dobrze w słowie pisanym? Nie chcesz uczyć się jak stawiać strony internetowe? Nic prostszego! Skorzystaj z usług specjalistów – na przykład na portalu useme.com czekają na Ciebie setki freelancerów, którzy stworzą dla Ciebie od podstaw same treści, albo całe projekty pełnych stron www.
Skąd brać inspiracje do postów w social mediach?
Odpowiedź na pytanie “O czym pisać?” jest prostsza, niż się wydaje. Wystarczy np. wsłuchiwać się w problemy swoich Klientów, albo opisywać zmiany w przepisach, które i tak na bieżąco śledzisz. Zbierz wszystko, opisz zrozumiałym dla odbiorców językiem, dobierz odpowiednią grafikę, puść w świat i obserwuj reakcje odbiorców!
Pobierz checklistę i 10 przykazań marketingu w Biurze Rachunkowym!
Jak Cię widzą, czyli o oprawie graficznej postów
Publikowanie postów to nie tylko treści, ale również ich oprawa graficzna. Pomyśl, jakie kolory lubisz, jakie współgrają z logotypem Twojego Biura Rachunkowego i na ich podstawie stwórz schemat postów. Początkowo zajmie Ci to chwilę, ale z czasem nauczysz się szybko dopasowywać nowe grafiki do przyjętego wzoru. Jeśli szukasz prostego i intuicyjnego programu do tworzenia grafik i prostych form wideo, przetestuj Canvę.
Sprawdź jak zdalna księgowość może sprawdzić się w Twoim Biurze!
Jak często publikować?
Na szczęście marketing nie ma tak ściśle ustalonych terminów, jak księgowość 😉 Ważniejsza od ilości postów jest ich regularność. Niezależnie od tego, czy będzie to jeden czy kilka wpisów w tygodniu, najważniejsze jest to, by się pojawiały. Na początku warto uzbroić się w cierpliwość – trudno oczekiwać niesamowitych zasięgów czy zalewu lajków po pierwszych wpisach. Ale regularne i wytrwałe publikowanie treści sprawi, że będą one widoczne dla coraz większej grupy odbiorców.
Jaki program do planowania postów poleca pani Ewelina? Dlaczego zdecydowała się założyć profile w mediach społecznościowych? Jakie praktyczne rady nasza ekspertka ma dla osób rozpoczynających swoją przygodę z marketingiem w Biurze Rachunkowym? Obejrzyj pełne nagranie webinaru i poznaj odpowiedzi na powyższe pytania:
Strona, posty, czy trzeba coś więcej?
Żeby przyspieszyć reklamę swojego Biura Rachunkowego lub poprawić jego pozycjonowanie w wyszukiwarce, najlepiej zainwestować w reklamę. Ale jakie kanały wybrać, żeby nie przepłacać? O czym pamiętać, inwestując w SEO? Jaki budżet przeznaczyć na skuteczną reklamę? Jak rozliczyć reklamę na Facebooku? Zobaczcie co mówi o tym nasz ekspert, Michał Smagała.
20 Klientów miesięcznie dzięki reklamie. To możliwe!
Mamy już stronę, mamy posty, zainwestowaliśmy w reklamę. Ale czy to wszystko rzeczywiście pomoże nam zdobyć nawet 20 Klientów w miesiącu? Okazuje się, że tak! I nie są to tylko teoretyczne obliczenia – zobaczcie wyniki reklamowego eksperymentu, jaki Michał Smagała przeprowadził z zaprzyjaźnioną Księgową.
Chcesz dowiedzieć się więcej o marketingu Biura Rachunkowego? A może wolisz usystematyzować sobie wiedzę o tym jak krok po kroku rozreklamować swoje usługi? Obejrzyj cały webinar, podczas którego Michał Smagała, Szef Marketingu Scanye, jasno i przystępnie tłumaczy cały proces związany z promowaniem w księgowości.