about us

Kim jesteśmy?

Uwalniamy Księgowe i Przedsiębiorców od papierkowej roboty, tworząc efektywne i przyjazne oprogramowanie.

Od czego to wszystko się
zaczęło?

„Nie dało by się tego zeskanować?”

joboffer

To pytanie zadał Tadeusz Chruściel w lipcu 2014 Łukaszowi Podgajnemu. Właśnie wtedy Tadek i Łukasz dowiedzieli się, że w firmie, w której pracowali,  przepisywanie 80 000 paragonów miesięcznie, pozycja po pozycji, było jedynym zadaniem całego działu.

Ten moment stał się początkiem niezwykłej przygody, w której od początku – udział brał również udział Krzysztof Otto.

heads of scanye

Ta czwórka stoi za pomysłem, realizacją i wdrożeniem Scanyeto program, który:

 

  • • wdrożyło u siebie już ponad 2400 Biur Rachunkowych, a liczba ta stale rośnie
  •  
  • ułatwia i usprawnia pracę Księgowych oraz uwalnia ich wieczory, weekendy i wakacje od nadgodzin
  •  
  • pomaga Przedsiębiorcom wygodnie i bezstresowo współpracować z Księgowymi i wypełniać obowiązki podatkowe

Nasz zespół

Zespół Scanye składa się z kilkudziesięciu specjalistów, którzy na co dzień dbają o komfort użytkowników naszego programu. O firmie i swojej pracy mówią tak:

Chcesz dołączyć do teamu Scanye? Sprawdź w zakładce „Kariera”
kogo aktualnie poszukujemy!

clock au 1

Nasza historia

Kilka słów o tym, jaką drogę przeszliśmy, aby pomagać Wam codziennie oszczędzać czas.

clock au 2

Początek. Paragony w Nielsenie

„Nie dałoby się tego zeskanować?” – tak w lipcu 2014 zapytał Łukasza Podgajnego Tadeusz Chruściel. Podczas szkolenia w korporacji Nielsen dowiedzieli się, że w firmie działa cały zespół, którego jedynym zadaniem jest przepisywanie 80 000 paragonów miesięcznie - pozycja po pozycji. Właśnie tak narodził się pomysł na Scanye. O pomyśle „skanowania paragonów” opowiedzieliśmy Krzysztofowi Otto. To on – miłośnik programowania i wydajnych, racjonalnych procesów – uznał, że Scanye to ciekawe wyzwanie i dołączył do naszego zespołu. Rozpoczęliśmy wspólne prace nad technologią wykorzystującą OCR do rozpoznawania i odczytu danych z paragonów.

Start-upowanie i tournee po bankach

W marcu 2015 roku rozpoczęliśmy prace nad funkcjonalnością automatycznego przygotowywania przelewu na podstawie pliku PDF z fakturą dla banków. Pojawiliśmy się na konkursach Citi Mobile Challenge, Infoshare Startup Contest, International Hackathon by BNP Paribas i wzięliśmy udział w genewskim programie akceleracyjnym Fintech Fusion. Nasz pomysł spodobał się również cenionemu ekonomiście Panu Sławomirowi Lachowskiemu. To od niego usłyszeliśmy istotne zdanie: "Nie róbcie paragonów. Róbcie faktury!", które w dużym stopniu wpłynęło na naszą dalszą drogę. Braliśmy udział w spotkaniach z czołowymi bankami w Polsce (PKO BP, ING, Alior, mBank, Idea Bank), które pomimo naszych pomysłów niestety nie przyniosły efektów i przelewy do dziś wpisywane są ręcznie.

Poszukiwań ciąg dalszy, sektor MŚP

Nie straciliśmy wiary w pomysł narodzony w 2014 roku. Wiedzieliśmy, że mamy podstawę do osiągnięcia pozytywnych zmian. Dalej szukaliśmy osób, dla których nasz pomysł okaże się przydatny. Założyliśmy, że istnieje grupa Przedsiębiorców, którzy spędzają sporo czasu na przygotowywaniu przelewów z faktury. Zweryfikowaliśmy to założenie, kontaktując się z ponad 600 firmami. Okazało się jednak, że większość Przedsiębiorców albo opłacała niewiele faktur, albo płatności należały do obowiązków osoby pracującej przy obsłudze Biura lub Księgowej (!). W tym momencie pomysł stał się realny. Znaleźliśmy naszą niszę - ludzi, o których chcemy zadbać.

Strzał w dziesiątkę i pierwsi Klienci

Istotnym elementem budowania Scanye były badania z 2014 roku w 123 Biurach Rachunkowych w Polsce. Już wtedy poznaliśmy potrzeby Księgowych i wyzwania, z którymi mierzą się każdego dnia! Jak mogliśmy to przeoczyć? 🙂 Wyniki badań okazały się obiecujące – praktycznie żadne z Biur nie korzystało z aplikacji do skanowania faktur. 30% z nich wskazywało problem jako palący, a kolejne 40% jako istotny do rozwiązania. Zebraliśmy feedback i przygotowaliśmy plan opracowania brakujących funkcjonalności dla OCR.  Wiedzieliśmy już, że nasza praca pomoże konkretnej grupie osób - pracownikom Biur Księgowych.

Pierwsze półrocze 2017 roku Scanye spędziło na rozwoju aplikacji dla Księgowych. Świadczyliśmy w międzyczasie usługę „przepisywania danych” – Księgowi wysyłali do nas skany faktur, które przetwarzaliśmy w Scanye, a następnie poprawialiśmy i zwracaliśmy plik do importu. W tym samym czasie wzięliśmy udział w ABSL Startup Challenge, konkursie organizowanym przez stowarzyszenie biur usług wspólnych i firm outsourcingowych, w którym otrzymaliśmy niezwykle dla nas ważną nagrodę publicznościGrudzień 2017 - pierwsi Klienci.

Najlepsi w Europie. Zwrot w stronę Klienta

OTP Bank, największy na Węgrzech, po przetestowaniu 20 OCR-ów z całej Europy, prosi Scanye o przygotowanie węgierskiej wersji oprogramowania. Rośniemy w siłę i coraz bardziej utożsamiamy się z naszą pracą. Na tym etapie nauczyliśmy się również, że najważniejsza jest nie sprzedaż produktu, a zadowolenie Klientów. Narodził się dział obsługi Klienta Customer Success Scanye, który dba o to, by pracownicy Biur Rachunkowych i Księgowi odczuwali satysfakcję z pracy ze Scanye, ufali nam i mieli pewność, że każdy problem zostanie rozwiązany.

100 Klientów i paliwo do dalszego wzrostu

Wiele poprawek w aplikacji i procesie obsługi Klientów pozwala nam urosnąć od 90 do 270 aktywnych Biur Rachunkowych. Fundusz inwestycyjny Shape.VC decyduje się zainwestować w Scanye, umożliwiając dalszy rozwój. Do zespołu dołącza Kacper Kostrzewa i na nowo układa nasz proces sprzedaży. Prawie bankrutujemy... ale nie poddajemy się 🙂 Motywację do pracy dają nam zadowoleni Klienci i przeczucie, że Scanye pomoże jeszcze większej grupie osób pracujących w księgowości. Odbieramy pozytywny feedback: Klienci przyznają, że program przyspiesza ich codzienną pracę.

Pandemia, rozwój aplikacji i Zdalne Biuro Scanye

W odpowiedzi na pandemię wprowadzamy na rynek Zdalne Biuro Scanye, umożliwiające Księgowym bezpieczną i wydajną pracę z domu. AICPA, największa organizacja Księgowych w USA, zaprasza Scanye do programu dla najbardziej innowacyjnych firm Accountech. Zespół szybko rośnie. By coraz lepiej spełniać oczekiwania Klientów i tworzyć najlepsze rozwiązania, urośliśmy do 12 osób w dziale produktowym oraz zyskaliśmy wielu programistów z pasją.

Bezproblemowa księgowość

Już ponad 1 000 Klientów używa Scanye co miesiąc. Każdego dnia napływa do nas coraz więcej pozytywnych opinii i podziękowań za zaoszczędzony czas. Jesteśmy w stałym kontakcie z użytkownikami. Otrzymujemy sugestie, co powinniśmy zmienić, aby praca z programem była dla Księgowych jeszcze bardziej wydajna. Wpadamy na kolejny pomysł: możemy pomagać Księgowym dużo szerzej niż jako OCR do faktur! Uruchamiamy Bezproblemową Księgowość - platformę do szybkiej współpracy między Księgowymi, a ich Klientami. Wciąż bardzo dbamy o naszych Klientów, a poprzez edukację zachęcamy kolejne osoby do przetestowania Scanye. Całym sercem wierzymy w użyteczność programu. Wizja oszczędzania czasu pracowników Biurowych i zwiększanie wydajności ich pracy daje naszemu zespołowi największego powera.

Księgowy- Przedsiębiorca 

W 2022 skupiliśmy się na rozwoju współpracy Księgowy - Przedsiębiorca. Z myślą o pracownikach Biur Rachunkowych wprowadziliśmy wygodny komunikator oraz usprawniliśmy wymianę dokumentów. Dodatkowo, dostarczyliśmy Przedsiębiorcom zupełnie nową aplikację mobilną i przygotowaliśmy platformę do obsługi faktur z Krajowego Systemu e-Faktur. Dopełniliśmy wszelkich starań, aby w tym trudnym roku, Księgowi mogli liczyć na Scanye jako partnera, który odciąża ich od papierkowej roboty, uwalnia od nadgodzin i ułatwia pracę.


Dlaczego warto dołączyć do Scanyeuszy?

Bo rozwijamy się szybko i dajemy do tego przestrzeń. Wierzymy, że właśnie dzięki dobrej atmosferze współpracy osiągamy najlepsze wyniki, a dodatkowo lubimy się też po pracy 🙂

“Wartości, którymi kierujemy się na co dzień to merytokracja, słowność, szczerość i samodoskonalenie. Łączy nas wspólny cel, którym jest pomaganie branży księgowej i rozwój naszego programu. Dbamy o to, by w naszych działaniach w pracy i poza nią dużą rolę odgrywało człowieczeństwo – wspieramy się, kibicujemy sobie w sukcesach i wspólnie wyciągamy wnioski z porażek.

 

Wierzymy, że przegrać można tylko na dwa sposoby – schodząc z drogi zwycięstwa lub nigdy na nią nie wchodząc. Skoro już tu jesteśmy… nie ma wyjścia, musimy iść do przodu! Jeśli chcesz, możesz iść razem z nami.”

 

317287101 1288443031950042 1160410317133655493 n Tadeusz Chruściel – CEO

Więcej o Scanye przeczytasz na stronach:

Dla Biur Rachunkowych oraz Dla Biznesu.

Jeśli interesuje Cię jak realnie pomagamy Księgowym, zapraszamy do lektury tekstów blogowych.

szablon nadgodziny w ksiegowosci
tools pic train

A jeśli masz jakieś pytania związane
z rekrutacją, pisz na adres: