Artykuły na temat Bezproblemowej Księgowości. Dowiedz się jak automatyzować pracę w księgowości.
W Podręczniku Użytkownika Scanye znajdziesz szczegółowe instrukcje, które pomogą Ci ustawić wszystkie potrzebne funkcje m.in. integrację z programami księgowymi, dodawanie nowych użytkowników itp.
Sprawdź najczęściej zadawane pytania oraz odpowiedzi.
Sprawdź, z jakimi programami integruje się Scanye. Znajdziesz tu informacje o dostępnych opcjach oraz udogodnieniach, nad którymi rozpoczęliśmy pracę.
Chcesz połączyć Scanye ze swoim oprogramowaniem? Zobacz sekcję API.
Uwalniamy Księgowe i Przedsiębiorców od papierkowej roboty, tworząc efektywne i przyjazne oprogramowanie.
Od czego to wszystko się
zaczęło?
To pytanie zadał Tadeusz Chruściel w lipcu 2014 Łukaszowi Podgajnemu. Właśnie wtedy Tadek i Łukasz dowiedzieli się, że w firmie, w której pracowali, przepisywanie 80 000 paragonów miesięcznie, pozycja po pozycji, było jedynym zadaniem całego działu.
Ten moment stał się początkiem niezwykłej przygody, w której od początku – udział brał również udział Krzysztof Otto.
Ta czwórka stoi za pomysłem, realizacją i wdrożeniem Scanye – to program, który:
Nasz zespół
Zespół Scanye składa się z kilkudziesięciu specjalistów, którzy na co dzień dbają o komfort użytkowników naszego programu. O firmie i swojej pracy mówią tak:
Wizja ratowania świata od papierkowej roboty jest mi bardzo bliska. W Scanye panuje atmosfera wsparcia i zrozumienia, która sprzyja rozwojowi ludzi i produktu, a pełni pasji zarządzający są świetnymi coach'ami i mentorami.
Doceniam możliwość pracy zdalnej i elastyczność (bardzo istotne z punktu widzenia pracującego rodzica małych dzieci)!
Na pytanie „co robię w Scanye” nigdy nie odpowiadam „pracuję”. Bycie częścią Scanye to dla mnie przyjemność, codzienne wyzwania i przebywanie z inspirującymi osobami!
Scanye to firma, która daje przestrzeń na kreatywność, podejmowanie własnych działań i rozwój kariery! Każdy dzień pracy jest dla mnie przygodą, a także lekcją z której mogę wyciągnąć ważne wnioski.
Rozpoczęcie pracy w Scanye było najlepszym co mnie spotkało. Nie sądziłem, że w miejscu pracy mogę się czuć tak swobodnie i dobrze. Nie czuję bym rano wstawał " do roboty ". Czuję jak bym jechał spotkać się z kumplami z którymi razem robimy cos fajnego.
Wcześniej pracowałem w sprzedaży blisko 10 lat i wydawało mi się, że wiem dużo. W Scanye przez pół roku nauczyłem się więcej i rozwinąłem bardziej niż przez poprzednie lata.
Scanye to wyjątkowe miejsce z przyjemną, luźną atmosferą gdzie mamy mnóstwo funu z naszej codziennej pracy. Challenguje by cały czas rozwijać swoją wiedzę i kompetencje przez wymagające zadania, jednocześnie zapewniając przy tym ogrom wsparcia.
Jeśli chcesz aby praca przynosiła Ci ogrom satysfakcji, równocześnie spędzając czas z mega fajnymi ludźmi, to jesteś w dobrym miejscu.
Chcesz dołączyć do teamu Scanye? Sprawdź w zakładce „Kariera”
kogo aktualnie poszukujemy!
Nasza historia
Kilka słów o tym, jaką drogę przeszliśmy, aby pomagać Wam codziennie oszczędzać czas.
„Nie dałoby się tego zeskanować?” – tak w lipcu 2014 zapytał Łukasza Podgajnego Tadeusz Chruściel. Podczas szkolenia w korporacji Nielsen dowiedzieli się, że w firmie działa cały zespół, którego jedynym zadaniem jest przepisywanie 80 000 paragonów miesięcznie - pozycja po pozycji. Właśnie tak narodził się pomysł na Scanye. O pomyśle „skanowania paragonów” opowiedzieliśmy Krzysztofowi Otto. To on – miłośnik programowania i wydajnych, racjonalnych procesów – uznał, że Scanye to ciekawe wyzwanie i dołączył do naszego zespołu. Rozpoczęliśmy wspólne prace nad technologią wykorzystującą OCR do rozpoznawania i odczytu danych z paragonów.
W marcu 2015 roku rozpoczęliśmy prace nad funkcjonalnością automatycznego przygotowywania przelewu na podstawie pliku PDF z fakturą dla banków. Pojawiliśmy się na konkursach Citi Mobile Challenge, Infoshare Startup Contest, International Hackathon by BNP Paribas i wzięliśmy udział w genewskim programie akceleracyjnym Fintech Fusion. Nasz pomysł spodobał się również cenionemu ekonomiście Panu Sławomirowi Lachowskiemu. To od niego usłyszeliśmy istotne zdanie: "Nie róbcie paragonów. Róbcie faktury!", które w dużym stopniu wpłynęło na naszą dalszą drogę. Braliśmy udział w spotkaniach z czołowymi bankami w Polsce (PKO BP, ING, Alior, mBank, Idea Bank), które pomimo naszych pomysłów niestety nie przyniosły efektów i przelewy do dziś wpisywane są ręcznie.
Nie straciliśmy wiary w pomysł narodzony w 2014 roku. Wiedzieliśmy, że mamy podstawę do osiągnięcia pozytywnych zmian. Dalej szukaliśmy osób, dla których nasz pomysł okaże się przydatny. Założyliśmy, że istnieje grupa Przedsiębiorców, którzy spędzają sporo czasu na przygotowywaniu przelewów z faktury. Zweryfikowaliśmy to założenie, kontaktując się z ponad 600 firmami. Okazało się jednak, że większość Przedsiębiorców albo opłacała niewiele faktur, albo płatności należały do obowiązków osoby pracującej przy obsłudze Biura lub Księgowej (!). W tym momencie pomysł stał się realny. Znaleźliśmy naszą niszę - ludzi, o których chcemy zadbać.
Istotnym elementem budowania Scanye były badania z 2014 roku w 123 Biurach Rachunkowych w Polsce. Już wtedy poznaliśmy potrzeby Księgowych i wyzwania, z którymi mierzą się każdego dnia! Jak mogliśmy to przeoczyć? 🙂 Wyniki badań okazały się obiecujące – praktycznie żadne z Biur nie korzystało z aplikacji do skanowania faktur. 30% z nich wskazywało problem jako palący, a kolejne 40% jako istotny do rozwiązania. Zebraliśmy feedback i przygotowaliśmy plan opracowania brakujących funkcjonalności dla OCR. Wiedzieliśmy już, że nasza praca pomoże konkretnej grupie osób - pracownikom Biur Księgowych.
Pierwsze półrocze 2017 roku Scanye spędziło na rozwoju aplikacji dla Księgowych. Świadczyliśmy w międzyczasie usługę „przepisywania danych” – Księgowi wysyłali do nas skany faktur, które przetwarzaliśmy w Scanye, a następnie poprawialiśmy i zwracaliśmy plik do importu. W tym samym czasie wzięliśmy udział w ABSL Startup Challenge, konkursie organizowanym przez stowarzyszenie biur usług wspólnych i firm outsourcingowych, w którym otrzymaliśmy niezwykle dla nas ważną nagrodę publiczności. Grudzień 2017 - pierwsi Klienci.
OTP Bank, największy na Węgrzech, po przetestowaniu 20 OCR-ów z całej Europy, prosi Scanye o przygotowanie węgierskiej wersji oprogramowania. Rośniemy w siłę i coraz bardziej utożsamiamy się z naszą pracą. Na tym etapie nauczyliśmy się również, że najważniejsza jest nie sprzedaż produktu, a zadowolenie Klientów. Narodził się dział obsługi Klienta Customer Success Scanye, który dba o to, by pracownicy Biur Rachunkowych i Księgowi odczuwali satysfakcję z pracy ze Scanye, ufali nam i mieli pewność, że każdy problem zostanie rozwiązany.
Wiele poprawek w aplikacji i procesie obsługi Klientów pozwala nam urosnąć od 90 do 270 aktywnych Biur Rachunkowych. Fundusz inwestycyjny Shape.VC decyduje się zainwestować w Scanye, umożliwiając dalszy rozwój. Do zespołu dołącza Kacper Kostrzewa i na nowo układa nasz proces sprzedaży. Prawie bankrutujemy... ale nie poddajemy się 🙂 Motywację do pracy dają nam zadowoleni Klienci i przeczucie, że Scanye pomoże jeszcze większej grupie osób pracujących w księgowości. Odbieramy pozytywny feedback: Klienci przyznają, że program przyspiesza ich codzienną pracę.
W odpowiedzi na pandemię wprowadzamy na rynek Zdalne Biuro Scanye, umożliwiające Księgowym bezpieczną i wydajną pracę z domu. AICPA, największa organizacja Księgowych w USA, zaprasza Scanye do programu dla najbardziej innowacyjnych firm Accountech. Zespół szybko rośnie. By coraz lepiej spełniać oczekiwania Klientów i tworzyć najlepsze rozwiązania, urośliśmy do 12 osób w dziale produktowym oraz zyskaliśmy wielu programistów z pasją.
Już ponad 1 000 Klientów używa Scanye co miesiąc. Każdego dnia napływa do nas coraz więcej pozytywnych opinii i podziękowań za zaoszczędzony czas. Jesteśmy w stałym kontakcie z użytkownikami. Otrzymujemy sugestie, co powinniśmy zmienić, aby praca z programem była dla Księgowych jeszcze bardziej wydajna. Wpadamy na kolejny pomysł: możemy pomagać Księgowym dużo szerzej niż jako OCR do faktur! Uruchamiamy Bezproblemową Księgowość - platformę do szybkiej współpracy między Księgowymi, a ich Klientami. Wciąż bardzo dbamy o naszych Klientów, a poprzez edukację zachęcamy kolejne osoby do przetestowania Scanye. Całym sercem wierzymy w użyteczność programu. Wizja oszczędzania czasu pracowników Biurowych i zwiększanie wydajności ich pracy daje naszemu zespołowi największego powera.
W 2022 skupiliśmy się na rozwoju współpracy Księgowy - Przedsiębiorca. Z myślą o pracownikach Biur Rachunkowych wprowadziliśmy wygodny komunikator oraz usprawniliśmy wymianę dokumentów. Dodatkowo, dostarczyliśmy Przedsiębiorcom zupełnie nową aplikację mobilną i przygotowaliśmy platformę do obsługi faktur z Krajowego Systemu e-Faktur. Dopełniliśmy wszelkich starań, aby w tym trudnym roku, Księgowi mogli liczyć na Scanye jako partnera, który odciąża ich od papierkowej roboty, uwalnia od nadgodzin i ułatwia pracę.
Bo rozwijamy się szybko i dajemy do tego przestrzeń. Wierzymy, że właśnie dzięki dobrej atmosferze współpracy osiągamy najlepsze wyniki, a dodatkowo lubimy się też po pracy 🙂
“Wartości, którymi kierujemy się na co dzień to merytokracja, słowność, szczerość i samodoskonalenie. Łączy nas wspólny cel, którym jest pomaganie branży księgowej i rozwój naszego programu. Dbamy o to, by w naszych działaniach w pracy i poza nią dużą rolę odgrywało człowieczeństwo – wspieramy się, kibicujemy sobie w sukcesach i wspólnie wyciągamy wnioski z porażek.
Wierzymy, że przegrać można tylko na dwa sposoby – schodząc z drogi zwycięstwa lub nigdy na nią nie wchodząc. Skoro już tu jesteśmy… nie ma wyjścia, musimy iść do przodu! Jeśli chcesz, możesz iść razem z nami.”
Tadeusz Chruściel – CEO
Więcej o Scanye przeczytasz na stronach:
Dla Biur Rachunkowych oraz Dla Biznesu.
Jeśli interesuje Cię jak realnie pomagamy Księgowym, zapraszamy do lektury tekstów blogowych.
A jeśli masz jakieś pytania związane
z rekrutacją, pisz na adres:
Scanye Sp. z o.o.
NIP 527 276 72 50
ul. Grzybowska 87
00-844 Warszawa
T +48 509 333 337
E-mail: kontakt@scanye.pl
Copyright 2020 © Scanye Sp. z o.o.