O nas

„Nie dałoby się tego zeskanować?” – tak w lipcu 2014 zapytał Łukasza Podgajnego Tadeusz Chruściel. Było to podczas szkolenia w korporacji, w której pracowali. Właśnie dowiedzieli się, że w firmie działa cały zespół, którego jedynym zadaniem jest przepisywanie 80 000 paragonów miesięcznie, pozycja po pozycji. Właśnie tak narodziło się Scanye.

Początek
Jesteśmy przekonani, że jeśli jakiś proces można zautomatyzować, należy to zrobić.

Czas, energia, pieniądze i po prostu dobry humor ludzi są zbyt cenne, by zużywać je na monotonne, czasochłonne i powtarzalne czynności. Wierzymy, że odpowiednie zastosowanie nowych technologii pozwoli uwolnić ogromne pokłady potencjału i kreatywności.

Opowiedzieliśmy o pomyśle „skanowania paragonów” Krzysztofowi Otto. To on – miłośnik programowania i wydajnych, racjonalnych procesów – uznał, że Scanye to ciekawe wyzwanie i dołączył do naszego zespołu. Rozpoczęliśmy prace nad technologią wykorzystującą OCR do rozpoznawania i odczytu danych z paragonów.

Rozmowy z bankami
Istotnym etapem budowania Scanye było przygotowywanie przelewów na podstawie odczytu danych z faktur dla banków. Nasz pomysł przedstawiliśmy p. Sławomirowi Lachowskiemu, któremu bardzo spodobała się idea. Zespół Scanye rozpoczął pracę nad funkcjonalnością automatycznie przygotowującej przelew na podstawie PDF z fakturą, które trwały od marca 2015 do października 2016.

Postanowiliśmy przedstawić koncepcję szerszej publice. Braliśmy udział w konkursach dla Fintechów i zostaliśmy finalistami Citi Mobile Challenge 2015, Infoshare Startup Contest 2015 czy International Hackathon by BNP Paribas w Paryżu. W sierpniu 2015 Scanye zaproszono do wzięcia udziału w akceleratorze Fintech Fusion w Genewie. Braliśmy udział w spotkaniach z czołowymi bankami w Polsce (PKO BP, ING, Alior, mBank, Idea Bank), które niestety nie przyniosły wymiernych efektów i przelewy do dziś wpisywane są ręcznie.

Przygotowywanie przelewów z faktur dla MŚP
Scanye posiadało już wczesną, testową wersję aplikacji webowej do prezetnacji wyników odczytu faktur. Postanowiliśmy przetestować użyteczność aplikacji dla małych i średnich przedsiębiorstw. Założyliśmy, że istnieje grupa przedsiębiorców, którzy spędzają sporo czasu na przygotowywaniu przelewów z faktury. Zweryfikowaliśmy to założenie, kontaktując się z ponad 600 firmami. Okazało się jednak, że większość przedsiębiorców albo opłacała niewiele faktur, albo płatności należały do obowiązków osoby pracującej przy obsłudze biura lub księgowej. Oddzielna aplikacja służąca tylko do płacenia faktur nie trafiała w potrzeby przedsiębiorców. Postanowiliśmy zatem pójść dalej i przygotować oprogramowanie, które będzie użyteczne dla księgowych.

Przetwarzanie danych z faktur dla księgowych
W 2015 roku zespół Scanye odwiedził 123 biura rachunkowe w Warszawie i w okolicach, prowadząc wywiady dotyczące sposobów przetwarzania faktur. Wyniki okazały się obiecujące – praktycznie żadne z biur nie korzystało z aplikacji do skanowania faktur. 30% z nich wskazywało problem jako palący, a kolejne 40% jako istotny do rozwiązania. Zebraliśmy feedback i przygotowaliśmy plan opracowania brakujących funkcjonalności dla OCR.

Pierwsze półrocze 2017 roku Scanye spędziło na rozwoju aplikacji i spotkaniach z kolejnymi biurami rachunkowymi. Świadczyliśmy w międzyczasie usługę „przepisywania danych” – księgowi wysyłali do nas skany faktur, które przetwarzaliśmy w Scanye, poprawialiśmy i zwracaliśmy plik do importu. W tym samym czasie wzięliśmy udział w ABSL Startup Challenge, konkursie organizowanym przez stowarzyszenie biur usług wspólnych i firm outsourcingowych, w którym otrzymaliśmy nagrodę publiczności.

Rozwój aplikacji zaowocował pozyskaniem dwóch pierwszych klientów abonamentowych. W kolejnych miesiącach sprzedaż rosła i do końca roku udało nam się podpisać umowy na 30 abonamentów. W listopadzie 2017 roku Scanye uczestniczyło w programie akceleratora Y Combinator w Dolinie Krzemowej, gdzie  inwestorzy doradzili rozszerzenie aplikacji o więcej funkcjonalności przydatnych w e-księgowości. Rozpoczęliśmy zatem prace nad rozszerzeniem technologii dla automatyzacji księgowania dla MŚP. Obecnie większość programów FK w Polsce umożliwia import ze Scanye.

W maju 2018 Scanye podpisało kontrakt na przygotowanie oprogramowania dla OTP Banku (największego na Węgrzech), które przyśpiesza obsługę klientów banku z sektora MŚP. Rok 2019 przyniósł szybki rozwój zarówno obsługiwanych klientów, jak i funkcjonalności. Scanye to oprócz szybkiej i wygodnej aplikacji do księgowania faktur także bezpieczne archiwum pozwalające na dostęp do dokumentów księgowych. Co miesiąc oszczędzamy naszym klientom tysiące godzin pracy przy księgowaniu faktur.  

Początek
Jesteśmy przekonani, że jeśli jakiś proces można zautomatyzować, należy to zrobić.

Czas, energia, pieniądze i po prostu dobry humor ludzi są zbyt cenne, by zużywać je na monotonne, czasochłonne i powtarzalne czynności. Wierzymy, że odpowiednie zastosowanie nowych technologii pozwoli uwolnić ogromne pokłady potencjału i kreatywności.

Opowiedzieliśmy o pomyśle „skanowania paragonów” Krzysztofowi Otto. To on – miłośnik programowania i wydajnych, racjonalnych procesów – uznał, że Scanye to ciekawe wyzwanie i dołączył do naszego zespołu. Rozpoczęliśmy prace nad technologią wykorzystującą OCR do rozpoznawania i odczytu danych z paragonów.

Rozmowy z bankami
Istotnym etapem budowania Scanye było przygotowywanie przelewów na podstawie odczytu danych z faktur dla banków. Nasz pomysł przedstawiliśmy p. Sławomirowi Lachowskiemu, któremu bardzo spodobała się idea. Zespół Scanye rozpoczął pracę nad funkcjonalnością automatycznie przygotowującej przelew na podstawie PDF z fakturą, które trwały od marca 2015 do października 2016.

Postanowiliśmy przedstawić koncepcję szerszej publice. Braliśmy udział w konkursach dla Fintechów i zostaliśmy finalistami Citi Mobile Challenge 2015, Infoshare Startup Contest 2015 czy International Hackathon by BNP Paribas w Paryżu. W sierpniu 2015 Scanye zaproszono do wzięcia udziału w akceleratorze Fintech Fusion w Genewie. Braliśmy udział w spotkaniach z czołowymi bankami w Polsce (PKO BP, ING, Alior, mBank, Idea Bank), które niestety nie przyniosły wymiernych efektów i przelewy do dziś wpisywane są ręcznie.

Przygotowywanie przelewów z faktur dla MŚP
Scanye posiadało już wczesną, testową wersję aplikacji webowej do prezetnacji wyników odczytu faktur. Postanowiliśmy przetestować użyteczność aplikacji dla małych i średnich przedsiębiorstw. Założyliśmy, że istnieje grupa przedsiębiorców, którzy spędzają sporo czasu na przygotowywaniu przelewów z faktury. Zweryfikowaliśmy to założenie, kontaktując się z ponad 600 firmami. Okazało się jednak, że większość przedsiębiorców albo opłacała niewiele faktur, albo płatności należały do obowiązków osoby pracującej przy obsłudze biura lub księgowej. Oddzielna aplikacja służąca tylko do płacenia faktur nie trafiała w potrzeby przedsiębiorców. Postanowiliśmy zatem pójść dalej i przygotować oprogramowanie, które będzie użyteczne dla księgowych.

Przetwarzanie danych z faktur dla księgowych
W 2015 roku zespół Scanye odwiedził 123 biura rachunkowe w Warszawie i w okolicach, prowadząc wywiady dotyczące sposobów przetwarzania faktur. Wyniki okazały się obiecujące – praktycznie żadne z biur nie korzystało z aplikacji do skanowania faktur. 30% z nich wskazywało problem jako palący, a kolejne 40% jako istotny do rozwiązania. Zebraliśmy feedback i przygotowaliśmy plan opracowania brakujących funkcjonalności dla OCR.

Pierwsze półrocze 2017 roku Scanye spędziło na rozwoju aplikacji i spotkaniach z kolejnymi biurami rachunkowymi. Świadczyliśmy w międzyczasie usługę „przepisywania danych” – księgowi wysyłali do nas skany faktur, które przetwarzaliśmy w Scanye, poprawialiśmy i zwracaliśmy plik do importu. W tym samym czasie wzięliśmy udział w ABSL Startup Challenge, konkursie organizowanym przez stowarzyszenie biur usług wspólnych i firm outsourcingowych, w którym otrzymaliśmy nagrodę publiczności.

Rozwój aplikacji zaowocował pozyskaniem dwóch pierwszych klientów abonamentowych. W kolejnych miesiącach sprzedaż rosła i do końca roku udało nam się podpisać umowy na 30 abonamentów. W listopadzie 2017 roku Scanye uczestniczyło w programie akceleratora Y Combinator w Dolinie Krzemowej, gdzie  inwestorzy doradzili rozszerzenie aplikacji o więcej funkcjonalności przydatnych w e-księgowości. Rozpoczęliśmy zatem prace nad rozszerzeniem technologii dla automatyzacji księgowania dla MŚP. Obecnie większość programów FK w Polsce umożliwia import ze Scanye.

W maju 2018 Scanye podpisało kontrakt na przygotowanie oprogramowania dla OTP Banku (największego na Węgrzech), które przyśpiesza obsługę klientów banku z sektora MŚP. Rok 2019 przyniósł szybki rozwój zarówno obsługiwanych klientów, jak i funkcjonalności. Scanye to oprócz szybkiej i wygodnej aplikacji do księgowania faktur także bezpieczne archiwum pozwalające na dostęp do dokumentów księgowych. Co miesiąc oszczędzamy naszym klientom tysiące godzin pracy przy księgowaniu faktur.  

Historie klientów

Bartosz Roszewski,
Biuro Rachunkowe „Perfekt”

„Mogę oszacować, że dzięki Scanye czas poświęcony na wprowadzenie faktur do systemu skrócił się przynajmniej o połowę.”

Na co dzień korzystamy z programów z rodziny Insert Nexo: jeśli chodzi o współpracę ze Scanye, używamy głównie Rachmistrza Nexo. Aplikacja online jest przejrzysta – zawiera wszelkie niezbędne pozycje, które dla nas, księgowych, są ważne przy wyliczaniu podatków. Podoba mi się możliwość blokowania pól – pozwala to zaoszczędzić sporo czasu, a najczęściej faktury, które skanujemy, dotyczą podobnych rzeczy.

Obsługa Scanye jest prosta oraz intuicyjna, a nauczenie się korzystania z programu nie zajmuje dużo czasu. Każdy, kto ma do czynienia z fakturami w biurze rachunkowym, szybko nauczy się, jak uzupełniać faktury w aplikacji. Poleciłbym Scanye wszystkim biurom, które mierzą się z problemem dużej liczby dokumentów, najczęściej z podobnych firm, o podobnej specyfice. Jest to również idealne narzędzie do archiwizowania faktur. Jedyną rzeczą, którą ulepszyłbym, jest schemat odczytu faktur – firmy korzystają z bardzo różnych programów do ich wystawiania, i pozycje ważne dla biur rachunkowych są na każdym dokumencie w innym miejscu.

Do korzystania ze Scanye nie potrzeba żadnej wiedzy – jedynie późniejsze tworzenie schematów dekretacji w programie księgowym wymaga znajomości programu księgowego. Sama aplikacja jest niewymagająca.

Łukasz Gągała,
Biuro Rachunkowe Piasecki Gągała

„Szybkość, dokładność, łatwość obsługi – to Scanye w pigułce.”

Ze Scanye korzystam od sierpnia 2018 roku. Przetwarzam prawie 2000 faktur miesięcznie, korzystając z Małej Księgowości Rzeczpospolitej dla KPiR, ryczałtów i działalności jednoosobowych, oraz z Rewizora Nexo w przypadku spółek. Scanye ma wiele przydatnych funkcji, spośród których mogę wyróżnić to, że faktury są automatycznie skanowane, że dane zaciągane są po NIP-ie oraz że weryfikowany jest status podatnika VAT.

Dzięki Scanye mogę oszczędzić sporo czasu. Ręczne „wklepanie” i sprawdzenie jednej faktury w przypadku spółek zajmowało mi 2–3 minuty, po automatyzacji jest to 50 sekund. Z kolei w przypadku JDG jedna minuta skróciła się do 30 sekund. Jeden z naszych klientów z branży transportowej przesyła nam około 100 faktur miesięcznie – ich zaksięgowanie (ze skanowaniem i dekretacją) zajmowało kiedyś trzy godziny, obecnie tylko godzinę.

Chodzi jednak nie tylko o szybkość, ale także o dokładność – Scanye doskonale sprawdza się przy odczytywaniu skomplikowanych numerów faktur, przy których nietrudno o błąd, jeśli przepisuje się je ręcznie. Co także istotne, program jest na tyle prosty, że nauczenie się jego obsługi  zajmuje mniej niż pół godziny – wystarczy obejrzeć kilka filmów instruktażowych. To wielka przewaga tego rozwiązania nad konkurencyjnymi programami, które są o niebo bardziej skomplikowane. Szybkość, dokładność, łatwość obsługi – to Scanye w pigułce.

Izabela Luberda,
Biuro Rachunkowe „Mika” Katarzyna Mrugała

„Polecam aplikację wszystkim biurom księgowym, bo naprawdę pozwala odetchnąć  od żmudnego „klepania” faktur.”

Od ponad pół roku korzystam ze Scanye wraz z programem księgowym Optima. Aplikacja dobrze sprawdza się, dokładnie sczytując dane – takie jak numer faktury, data czy dane kontrahenta. Główną korzyścią wynikającą ze stosowania Scanye jest oczywiście oszczędność czasu. Podam przykład: wcześniej wprowadzaniem faktur do systemu zajmowało się u nas dwóch pracowników, a odkąd mamy Scanye – tylko jeden. To oczywiście przekłada się też na oszczędność pieniędzy. Jeden z klientów zostawia u nas co miesiąc 900 faktur – wcześniej przepisanie ich zajmowało dwa dni, obecnie mieścimy się w czterech godzinach, więc to rzeczywiście się sprawdza.

A jeśli chodzi o łatwość obsługi, Scanye także się pozytywnie wyróżnia. Mam pracownika, który jest w biurze dopiero od tygodnia, a już swobodnie używa programu, na którego naukę bez problemu znalazł czas w trudnych pierwszych dniach pracy. Korzystanie ze Scanye nie wymaga żadnej wcześniejszej wiedzy technicznej.

Polecam aplikację wszystkim biurom księgowym, bo naprawdę pozwala odetchnąć  od żmudnego „klepania” faktur. Od automatyzacji nie uciekniemy, a jeśli jakiś proces udaje się tak znacznie skrócić w tak łatwy sposób, to po prostu warto to zrobić. Zaoszczędzony czas można przeznaczyć na obsługę nowych klientów lub po prostu na odpoczynek.

Kontakt

Grzybowska 87, 00-844 Warszawa

Odkryj Scanye

Scanye pozwoli Ci księgować ponad 1000 faktur dziennie. Przez ostatni rok zaufało nam ponad 400 biur rachunkowych.  

Stworzymy dla Ciebie darmowe konto i pokażemy Ci, jak je obsługiwać.