Blog

FAQ

API

nowoczesne technologie w księgowości

Nowoczesne technologie w służbie księgowemu

Nowoczesne technologie w księgowości zadomowiły się na dobre. Przedstawiamy najpopularniejsze i podstawowe narzędzia, które przydadzą się każdej Księgowej i Księgowemu. Korzystanie z nich pozwoli Ci na sprawną i szybką obsługę klientów pod kątem księgowym, finansowym i kadrowo-płacowym. 

Programy księgowe

Pierwszym z nich jest InsERT – tym mianem potocznie określa się pakiet programów stworzonych przez firmę InsERT. Programy te wspomagają sprzedaż, produkcję, analizę kondycji przedsiębiorstw, a także usprawniają pracę biur księgowych, komórek finansowych i kadrowo-płacowych. Najważniejsze pakiety dla biur rachunkowych:

  • Rewizor – rodzina programów stworzona do prowadzenia pełnej księgowości
  • Rachmistrz – programy do prowadzenia księgi przychodów i rozchodów
  • Gratyfikant – programy obsługujące kadry i płace
  • Subiekt – fakturowanie, sprzedaż i magazyny

Kolejnym oprogramowaniem, którym warto się zainteresować jest Symfonia. Są to produkty firmy Sage, które obejmują dwa strategiczne obszary działań. Pierwszym z nich jest obszar finansowo-księgowy, w którym znajdziesz:

  • Sage Symfonia Start 2.0 Mała Księgowość – przeznaczony do prowadzenia księgowości uproszczonej w mikro- i małych firmach.
  • Sage Symfonia 50cloud Finanse i Księgowość – obsługa pełnej księgowości, program przeznaczony do obsługi małych i średnich firm.
  • Sage e‑Sprawozdania Finansowe – służący do przygotowywania, wysyłki i obsługi elektronicznych sprawozdań finansowych.
  • Sage Kadry i Płace One Payroll – program do automatyzacji procesów kadrowych.
  • Sage HRcloud – oprogramowanie do zarządzania kapitałem ludzkim.

Obszar kadrowo-płacowy

Trzecią z propozycji jest Optima – a właściwie Comarch ERP Optima. To kompleksowy program obsługujący zarówno uproszczoną księgowość – ryczałt, książki przychodów i rozchodów, a także księgowość pełną. Dla ułatwienia obsługi funkcje te podzielone są na moduły: Moduł Księga Handlowa, Moduł Księga Podatkowa i Moduł Środki Trwałe.

Oczywiście wybór oprogramowania księgowego jest znacznie szerszy. Większość firm oferuje wypróbowanie wersji demonstracyjnych swoich programów – dzięki temu możesz określić, który z nich najlepiej sprawdzi się w Twoim biurze.

Z jakich programów najczęściej korzystają Księgowi?

Sprawdź nasz Ranking Programów Księgowych

Nowoczesne technologie w księgowości - CRM

Aby jeszcze bardziej usprawnić i przyspieszyć codzienną pracę biura księgowego, warto rozejrzeć się za dodatkowymi rozwiązaniami, których nie zapewniają podstawowe programy księgowe. Z pewnością przyda się oprogramowanie typu CRM i OCR.

 

CRM – oprogramowanie CRM pomaga zarządzać kontaktami i relacjami z klientami w duchu biznesowej filozofii firmy. Obejmuje procedury i narzędzia skoncentrowane na kliencie, które oddziałują na całą organizację.

Programy księgowe z rodziny InsERT także posiadają swój system CRM – Gestor oraz programy wspierające zarządzanie biurem – Biuro. Komputerowe zarządzanie przedsiębiorstwem zapewni także Sage Symfonia ERP. 

Możesz jednak system zarządzania klientami powierzyć programom niezależnym. Jednym z nich jest na przykład TenvirkMK. Program ten wspiera organizację pracy biura księgowego na poziomie komunikacji, projektów, obiegu dokumentów, rozliczania czasu pracy i innych niezbędnych procesów. Ewidencjonuje stan prac biura np. dotyczących dokumentów źródłowych i list płac, pilnuje terminów wysyłki dokumentów. Pozwala na zarządzanie i zdalne delegowanie zadań na pracowników. TenvirkMK zautomatyzuje procesy informowania klientów o zobowiązaniach wobec ZUS i US. Wszystkie dane zbierane przez program pozwolą na wyciągnięcie wniosków dotyczących rentowności biura, a także dadzą informacje z podziałem na klientów, księgowych i kadrowych związane z ilością prac. Program posiada także panel www stworzony do jeszcze szybszego i łatwiejszego kontaktu z klientami.

Nowoczesne technologie w księgowości - OCR

Kolejnym rodzajem programów wspomagających i pozwalających zaoszczędzić czas są tzw. systemy OCR.

OCR – to oprogramowanie stworzone do rozpoznawania znaków (w tym całych tekstów) w rastrowych plikach graficznych. Optyczne rozpoznawanie znaków zwykle wykorzystywane jest do odczytu tekstu z zeskanowanych dokumentów.

Przykładowym programem z zakresu OCR jest Scanye. Pozwala na księgowanie aż 1000 faktur dziennie, co w skali miesiąca pozwala zaoszczędzić nawet 67 godzin pracy przy 5000 faktur.

 

Scanye daje Ci nie tylko możliwość pracy 4 x szybszej, ale także:

– wygodną aplikację mobilną dla Klientów

– automatyczne ponaglenia o terminowych przesyłaniu dokumentów

– Biurko Księgowej do zarządzania pracą Biura

– Cyfrowy Segregator współdzielony z Klientami

– komunikator i komentarze do dokumentów

– integrację z Krajowym Systemem e-Faktur

Chcesz przetestować Scanye?

Możesz to zrobić za darmo!

Przyśpiesz i usprawnij swoją pracę!

Połącz Scanye ze swoim programem księgowym

Przyśpiesz swoją pracę! Zacznij już dziś w

aplikacji Scanye!

Powiązane artykuły

nowoczesne narzędzia w księgowości
Jak nowoczesne narzędzia rewolucjonizują księgowość? Poznaj historię Małgorzaty Lewickiej!
więcej
obsługa klienta w księgowości - Sylwia Zbierańska
Obsługa klienta w księgowości - jak budować trwałe i pozytywne relacje?
więcej
krajowy system e-faktur - chaos
Chaos czy porządek? Krajowy System e-Faktur wprowadza rewolucję w polskiej księgowości
więcej