Zobacz wszystkie artykuły
Biuro rachunkowe

3 powody, dla których Twoich Klientów nie interesują nowoczesne rozwiązania

Autorzy
Ikona skanera kodu QR na zielonym tle.
Marketing
Opublikowano:
February 22, 2022
Spis treści
Filtruj po kategoriach
Wyczyść
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Świat idzie do przodu. Smartfony towarzyszą nam wszędzie i pękają od zainstalowanych w nich aplikacji. Nowoczesne rozwiązania usprawniają pracę w księgowości. Tymczasem Klienci Twojego Biura Rachunkowego ciągle wolą przywozić Ci faktury osobiście, zamiast przesłać np. ich zdjęcie, a Ty nie wiesz dlaczego?

Zastanawiamy się z czego to wynika i podpowiadamy jak rozwiać 3 najczęstsze powody, dla których nowoczesne rozwiązania nie interesują Twoich Klientów.

Strach przed nowością

Choć strach to cecha pierwotna, nieustannie odgrywa w naszym życiu znaczącą rolę. Można go akceptować, można z nim walczyć, a można do oswoić. I dzięki temu ułatwić sobie życie, usprawnić pracę i zyskać czas potrzebny na inne codzienne działania. I dotyczy to zarówno pracowników Biur Rachunkowych, jak i ich Klientów.

To, że Klienci nie chcą nowych rozwiązań, to niestety często wymówka dla Księgowych, które same nie czują się pewnie w kontakcie z nowoczesnymi rozwiązaniami - zaznacza pani Joanna Kępka z Biura Usług Rachunkowych FIT PODATKI

Sama uwielbiam wszelkie nowości. Ale jeśli widzę obawy u Klientów, po prostu towarzyszę im w pierwszym kontakcie z programem czy aplikacją. Finalnie często słyszę, że nie spodziewali się tego jak łatwa jest obsługa i niepotrzebnie bali się zaproponowanych rozwiązań – podkreśla Księgowa, której historię możecie przeczytać tutaj.

Sprawdź z jakich narzędzi korzysta na co dzień Pani Joanna

Bo w końcu czego tu się bać? Przecież wszyscy na co dzień korzystamy z cudów, jakie daje nam dzisiejsza technika. Jak rozwiać strach przed nowością?

Uświadom Klientowi (a może i sobie), że telefon już dawno przestał służyć jedynie do rozmów. Media społecznościowe, maile odbierane poza biurem, dokumenty przesyłane na dyski chmurowe czy aplikacje umożliwiające płacenie telefonem w sklepie to już nasza codzienność. Więc dlaczego akurat faktury dostarczać osobiście, kiedy wystarczy zrobić im zdjęcie i kliknąć “wyślij”?

To rozwiązanie to nie tylko wygoda, ale i duża oszczędność czasu. Faktury można przesyłać w dogodnym momencie, a zawsze trafią do Księgowej. Plików przesłanych w ten sposób już nie zgubimy, tak jak to dzieje się np. z fakturami paliwowymi. No i nie zajmują tyle miejsca, ile tradycyjne archiwum – to niewątpliwa zaleta dla wszystkich Księgowych 😉

O tym jak praktyczne jest przesyłanie faktur online doskonale wiedzą właściciele Biura Rachunkowego Finance Factory. Ponad 95% ich Klientów korzysta z aplikacji mobilnej i przesyła dokumenty zdalnie. Jak tego dokonali? Wszystko zdradzamy w tym artykule.

Niewiedza

Dla wielu przedsiębiorców nowoczesne rozwiązania to po prostu coś, z czymś jeszcze się nie zetknęli.  Dlatego warto mówić nowym Klientom – i od czasu do czasu przypominać tym starym – o nowoczesnej odsłonie księgowości.

I nie mamy tu na myśli tylko aplikacji do przesyłania faktur, ale również prosty w obsłudze komunikator. Przypomni o terminowym dostarczaniu dokumentów, stanie się polem do przesyłania informacji i wyjaśnień, a także cyfrowym segregatorem, w którym szybko i sprawnie odnajdziemy to, co akurat jest potrzebne.

Klientowi da on poczucie zaopiekowania i prostego kontaktu z Biurem Rachunkowym. Za to Księgowym pozwala szybko znaleźć potrzebne dokumenty, w kilka chwil sporządzić listę plików do kontroli Urzędu Skarbowego, a nawet udzielić odpowiedzi na urzędowe zapytania, jeśli do plików dołączone zostaną komentarze Klienta.

Większość moich klientów to ludzie młodzi, doceniający nowoczesne rozwiązania - tłumaczy pani Kinga Krenc-Aurast, właścicielka biura rachunkowego BRKING

Scanye jest dla nich bardzo wygodne – świetna aplikacja, ułatwione i przyspieszone dostarczanie dokumentów w formie zdjęć i świadomość, że współpracują z nowoczesną księgową to zdecydowane atuty programu. Wybierając go kierowałam się głównie wygodą moich klientów, choć i moja praca stała się dzięki niemu znacznie prostsza – zaznacza bohaterka naszego tekstu.

Przedsiębiorca sam z siebie nie będzie szukał nowoczesnych rozwiązań. To Księgowa otwarta na nowości może zasugerować mu pewne rzeczy. A sama też na tym skorzysta, bo nie tylko zaoszczędzi czas i nerwy, ale także wyróżni się na tle konkurencji.

prowadź nowoczesne biuro rachunkowe

Dużo faktur

Czasem jest tak, że Klient chętnie skorzystałby z nowinek technologicznych, ale wizja robienia zdjęć setkom paragonów i dokumentów skutecznie go zniechęca. I wcale się nie dziwimy. Ale i tu nowoczesne rozwiązania mogą przyjść z pomocą.

Bo o ile sposób dostarczenia faktur w tradycyjnej formie się nie zmieni, o tyle produktywna Księgowa będzie wiedzieć jak wykorzystać dostępne opcje i będzie używać systemu OCR.

Dzięki niemu dostarczone faktury zaksięguje nawet 4 razy szybciej, bo nie będzie musiała przepisywać wszystkiego ręcznie. A sprawdzenie plików w programie zajmie jej tylko chwilę.

W Biurach Rachunkowych, w których wcześniej pracowałam, nie korzystaliśmy z OCR-ów. Sporo księgowych wciąż jest przekonanych o tym, że automatyzacja pracy sprawdza się tylko w dużych firmach, obsługujących wielu klientów - wyjaśnia pani Karolina Grzeszczak, właścicielka Kancelarii Biznesu.

Zdecydowanie warto zmienić to myślenie. Bardzo doceniłam OCR kiedy zaczęłam go używać. Zdecydowałam się na Scanye, bo działa najlepiej w porównaniu z konkurencją. Rozczytywanie faktur to jedno, ale nowoczesne rozwiązania dodatkowe funkcje, takie jak automatyczne dopasowywanie np. nazw faktury to dodatkowy plus – podkreśla Księgowa, która rozwinęła swoje Biuro Rachunkowe dzięki nowoczesnym rozwiązaniom.

nowoczesne-rozwiązanie-kancelaria-biznesu

Przekonaj się jak Pani Karolina rozwinęła swoje Biuro Rachunkowe

Nowoczesne rozwiązania na wyciągnięcie ręki

Jeśli i Ty zastanawiasz się nad zmianą i rozpoczęciem pracy z OCR-em, przeczytaj nasze teksty, w których:

Ale to nie wszystko. Bo oprócz szybszego wprowadzania faktur, Scanye daje również możliwość efektywnego zarządzania nimi. Wszystko dzięki funkcji Biurko, które pozwala uporządkować codzienną pracę, w klarowny sposób daje obraz postępu prac księgowych i sprawia, że za pracę można się zabrać dokładnie wtedy, kiedy Klient dostarczy komplet dokumentów.

Jako Księgowa zyskujesz:

– przestrzeń, dzięki której „patrzysz i wiesz, co masz zrobić”
– automatyczne ponaglenia przypominające Klientom o dostarczeniu faktur
– integrację z KSeF
– obieg dokumentów oraz segregator online, który umożliwia dostęp do faktur, umów, potwierdzeń czy wyciągów zawsze i wszędzie
– prosty komunikator i komentarze do faktur, czyli mniej telefonów do wykonania i e-maili do wysłania

Automatycznie dajesz też swoim Klientom:

– aplikację mobilną do przesyłania faktur szybko i wygodnie
– możliwość oznaczenia “kompletu dokumentów”, czyli jasna informacja dla księgowej
– wygodny komunikator oraz komentarze do faktur bez konieczności dzwonienia czy wysyłania e-maili
– segregator dokumentów online – dostęp do faktur, umów, potwierdzeń czy wyciągów zawsze i wszędzie

Zyskujesz Ty i zyskują Twoi Klienci – bo dzięki nowoczesnym rozwiązaniom,  w prosty sposób oszczędzacie czas, który możecie wykorzystać na inne ważne zadania.