Internet to coraz bardziej znaczące medium sprzedażowe – mowa tu między innymi o dobrym mailingu, stronie WWW, prowadzeniu profilu na LinkedIn, sprzedaży przez Messengera oraz grupy na Facebooku. Zwykle z wysyłaniem ofert przez internet kojarzy się poczta e-mail. Żyjemy jednak w czasach portali społecznościowych, których wykorzystywanie skutkuje przeniesieniem znacznej części życia do wirtualnego świata. Dotyczy to także sprzedaży. Jeśli masz dobrze skonstruowane kanały do kontaktu z klientem w internecie, klient przyjdzie do ciebie sam, bo umożliwiłeś mu znalezienie twojej firmy i przedstawiłeś ją w atrakcyjny sposób. Jeśli zwiększenie sprzedaży usług biura rachunkowego spędza Ci sen z powiek, to ten artykuł jest właśnie dla Ciebie.

Czego się dowiesz z tego artykułu?

  • Zwiększenie sprzedaży usług rachunkowych – jak tego dokonać?
  • Jak reklamować się w Internecie?

Zwiększenie sprzedaży. Jak powinna wyglądać strona internetowa biura księgowego?

Najważniejsze informacje, jakie powinny się znaleźć na stronie to czytelny pasek nawigacji obejmujący dane kontaktowe, ofertę, warunki współpracy, cennik, dostęp do e-platformy dla klientów – jeśli zdecydowałeś się uruchomić taką usługę. Warto także wspomnieć o tym, co wyróżnia cię na tle branży i zamieścić opinie klientów na temat biura. Do każdego wymienionego zagadnienia powinna być zbudowana osobna podstrona opisująca dany temat.

Pamiętaj, aby na twojej stronie najlepiej widoczne były dane kontaktowe oraz przyciski call to action.

Call to action – wezwanie do działania. W odniesieniu do strony internetowej, to każdy element zachęcający do natychmiastowego zakupu lub wywołania określonej interakcji. Potocznie CTA odnosi się do słów, komunikatów i zwrotów nawołujących do zakupu.

Przekonać do skorzystania z usług twojego biura mogą podstrony związane z referencjami i certyfikatami. Poproś swoich klientów o napisanie kilku zdań na temat waszej współpracy. Jeśli masz większych klientów, ze znanymi markami, zapytaj o możliwość umieszczenia logo firmy na twojej stronie. Usługi księgowe wiążą się z wizerunkiem profesjonalistów, dlatego dobrym posunięciem będzie umieszczenie na stronie dokumentów poświadczających kwalifikacje pracowników. Wiarygodność i bezpieczeństwo podkreślają wszelkie certyfikaty wydane przez Ministerstwo Finansów. Mile widziane będą też inne certyfikaty związane z biznesem np. Certyfikat Centrum Informacji Księgowej czy też znak przynależności do programu Rzetelna Firma.

Postaraj się, aby twoja strona WWW była także atrakcyjna wizualnie – pamiętając o tym, że usługi księgowe kojarzą się z formalną oprawą. Zadbaj o stonowaną i nie przytłaczającą kolorystykę, która będzie nawiązywać do logo i innych elementów identyfikacji wizualnej twojej firmy. Dopasuj stronę do wymagań i oczekiwań odbiorców oraz zwróć uwagę na optymalizację treści na stronie pod kątem działań SEO – aby potencjalny klient z łatwością znalazł twoją stronę w sieci i z chęcią zapoznał się z jej zawartością.

SEO a zwiększenie sprzedaży

SEO – nazywane inaczej optymalizacją pod wyszukiwarki internetowe lub pozycjonowaniem. To wszystkie działania, które zmierzają do osiągnięcia przez daną stronę WWW jak najwyższej pozycji w wyszukiwarkach, opierając się na wybranych frazach i słowach kluczowych. Działania SEO obejmują m.in. dostosowanie treści, grafik i kodu źródłowego do wymagań wyszukiwarek.

Pozycjonowanie skutkuje zajęciem przez twoją witrynę wysokiego miejsca w wyszukiwarce. Jeśli decydujesz się na to, aby twoje biuro obsługiwało lokalne firmy, to twój marketing internetowy i zagadnienia SEO powinny być ukierunkowane na miejscowość, w której działasz. Strategia ta nazywa się local SEO i skupia się na słowach kluczowych ściśle związanych z miejscem prowadzenia działalności. Klienci często w wyszukiwarce szukają biur księgowych po nazwie miejscowości, a nawet po konkretnej dzielnicy.

Do określenia lokalizacji twojej działalności przyda się uruchomienie usługi Google Moja Firma. Dzięki niej założysz w sieci wizytówkę swojego biura z przypiętą pinezką lokalizacyjną w Google Maps. Umożliwia ona szybkie uzyskanie przez użytkownika takich informacji jak adres, link do strony WWW, numer telefonu i godziny otwarcia twojego biura. Oprócz tego możesz dodać zdjęcia i filmy związane z lokalizacją biura, a klienci mogą napisać opinię związaną z twoimi usługami. W profilu pojawi się także średnia ze wszystkich wystawionych ocen, co ułatwi potencjalnym klientom decyzję o kontakcie z twoim biurem – dlatego warto dbać o jak najwyższe noty.

Prowadzenie biura rachunkowego związane jest z sezonowością popytu na niektóre usługi. I tak początek roku, a szczególnie okres od stycznia do końca kwietnia, będzie obfitował w zapytania dotyczące rozliczeń PIT. I tutaj warto z wyprzedzeniem zaplanować działania SEO pod kątem fraz związanych z sezonowością. Możesz także wybrać skorzystanie z reklam za pośrednictwem Google Ads.

Zwiększenie sprzedaży a Google Ads

Google Ads to system reklamowy właściciela najpopularniejszej internetowej wyszukiwarki – Google. Umożliwia dodanie reklam w formie linków sponsorowanych, które pojawiają się w wynikach wyszukiwania oraz wyświetlają się na stronach, które korzystają z programu partnerskiego Google AdSense.

W Google Ads kampanię możesz zaplanować z wyprzedzeniem i uruchomić ją w “gorącym sezonie”. Na efekty nie będziesz musiał długo czekać – banery i reklamy tekstowe z ustawionymi frazami będą widoczne od razu po opublikowaniu.

W internecie (i w branży) dobrze jest się wyróżnić – a nowe technologie bardzo to ułatwiają. Możesz zdecydować się np. na zbudowanie e-platformy dla swoich klientów. Dzięki niej, po zalogowaniu, twoi klienci będą mogli na przykład w łatwy sposób zdalnie skontaktować się z twoim biurem, wysłać dokumenty, czy też mieć podgląd na aktualną sytuację finansową swojego przedsiębiorstwa. Jeśli będziesz korzystać z tego narzędzia, zadbaj o widoczny przycisk na stronie głównej, służący do logowania. Warto także wspomnieć o korzyściach, jakie twój klient zyska dzięki korzystaniu z platformy.

Ruch na stronie możesz zapewnić sobie poprzez wykorzystanie możliwości stworzenia profesjonalnego bloga księgowego – pisanego “ludzkim językiem”. Dla wielu osób zagadnienia związane z rachunkowością są zupełnie niezrozumiałe. Osoby te odpowiedzi na nurtujące pytania związane z przepisami, podatkami i dokumentami szukają w internecie. To świetny sposób na podzielenie się fachową wiedzą i na zbudowanie wizerunku eksperta. Prowadzenie bloga ma także wpływ na pozycjonowanie strony. Podczas szukania pomysłu na temat wpisu korzystaj z podpowiedzi w wyszukiwarce Google lub posługuj się narzędziami stworzonymi specjalnie do tego celu np. Answer The Public lub Google Keyword Planner. Ludzie w wyszukiwarkę najczęściej wpisują pytania np.: “jak rozliczyć PIT?”, “ile wynosi podatek?”, “jaka jest średnia krajowa?” – inspiruj się nimi budując tytuły swoich artykułów. Twoja strona będzie chętniej odwiedzana, jeśli na bieżąco będziesz zamieszczać na niej aktualne druki i formularze (np. PIT), a także wzory umów i różnych dokumentów.

Aby twój blog był jeszcze bardziej skuteczny, staraj się przestrzegać zasad SEO. Między innymi staraj się nie duplikować treści – kopiowanie artykułów z innych stron, a nawet cytowanie długich fragmentów to bardzo zły pomysł. Zalicza się do tego także cytowanie przepisów prawa. Jak sobie z tym poradzić? Postaw na własną opisową interpretację – takie budowanie treści nie tylko wpłynie pozytywnie na pozycjonowanie, ale ułatwi odbiorcom zrozumienie poruszanych przez ciebie tematów.

A co, jeśli nie masz absolutnie smykałki do pisania? Czy to znaczy, że musisz zrezygnować z bloga i tej formy marketingu? Absolutnie nie! Możesz skorzystać z pomocy agencji marketingowych albo podjąć bezpośrednią współpracę z copywriterem, który zajmie się profesjonalnym tworzeniem treści na twoją stronę.